Pierwszy tydzień przedszkola minął nam na poznawaniu nowych kolegów i koleżanek, którzy dołączyli do naszej grupy. Oprócz tego przypominaliśmy sobie zasady, które obowiązują w naszej grupie. Pierwszy tydzień obfitował także w różne zabawy, które miały na celu zapoznanie się...
Pierwsze zajęcia już za nami. Rozpoczęliśmy realizację programu "Uczymy Dzieci Programować". Pierwsze spotkanie miało na celu przybliżenie dzieciom kodowania w prosty sposób, wykorzystując podstawowe zasady obowiązujące w czasie pandemii. Bazując na tych ustaleniach zakodowaliśmy...
W ramach realizacji innowacji "Emocje" dzieci miały za zadanie nauczyć się zwrotów grzecznościowych w języku migowym. W tym celu odkodowaliśmy skrót PJM, który następnie wyjaśniliśmy. W tym dniu odwiedziła nas także Pani Kornelia, któa zna język migowy. Podczas spotkania...
Za nami pierwszy dzień Coode week-u pt.: "Zaprogramuj zdrowie". Tego dnia dzieci na początk odkodowały ukryty obrazek - piramidę, na której następnie ułożyły obrazki z żywnością. Pani Wioletta w oparciu o powstałą piramidę żywienia szczegółowo opowiedziała jak należy...
Dzień drugi zatytuowany był: "Muzyczny kod". Przy użyciu symboli graficznych zaprezentowaliśmy sposoby gry na kubkach: rytmiczne uderzanie o wnętrze dłoni, rytmiczne uderzanie szerszą stroną kubka o podłoże, rytmiczne uderzanie węższą stroną kubka o podłoże, rytmiczne podawanie...
Dzień 3 za nami. Tym razem temat trudny "Myślę, marzę, konstruuję". Pani Wioletta wykorzystując PUZZLE AR pokazała dzieciom wynalazki wielkiego wynalazcy Leonarda Da Vinci. Projekt 3D wywołały u dzieci ogromne zaciekawienie a jednocześnie były bodźcem do realizacji własnych...
"Rysuję, maluję, kodu" - to temat kolejnego dnia Code Week-u. Zadanie dzieci było rysowanie pod komendę nauczyciela np.:
- Narysuj małą czerwoną kropkę na środku planszy, - Poprowadź żółtą kreskę od kropki do góry kartki, - Narysuj niebieską gwiazdkę w każdym z rogów kartki...
"Zakodowane gry planszowe" - tego dnia Pani Ania przepowadziła z "Wróbelkami" podłogową grę planszową, podcza której dzieci zakodowały kolorowe pola, symbole i ułożyły zasady gry.