„NIEDŹWIADEK”
Prawa łapka, lewa łapka – ja jestem niedźwiadek,
Prawa nóżka, lewa nóżka – a to jest mój zadek.
Lubię miodek, kocham miodek – zabieram go pszczółkom,
Prawą łapką, lewą łapką lub wypijam rurką.
Cele:
- utrwalanie kierunków przestrzennych,
- utrwalenie prawej i lewej strony ciała,
- przeliczanie w zakresie 10,
- umuzykalnianie dzieci – wspólne śpiewanie, ilustracja ruchowa,
- rozwijanie zdolności plastycznych i sprawności manualnych.
Metody:
oparta na słowie, na działaniu i na oglądzie
PRZEBIEG:
- Powitanie dzieci przez MISIA piosenką : „Wszyscy są”
- Rozmowa kierowana nt. pluszowych misiów – ich historie, wygląd, funkcje, itd.
- Zabawa matematyczna utrwalająca kierunki przestrzenne oraz prawą i lewą stronę ciała z wykorzystaniem melodii i słów piosnki pt. „Niedźwiadek” a także wykonywanie poleceń – połóż misia obok, za, nad, pod, złap misia za prawą, lewą łapkę itp.
- Zabawa na dywanie przy piosence pt. „Niedźwiadek”
- Wykonanie misia technikę orgiami – zbiorowa.
- Wspólne śpiewanie piosenek o misiach – „Dwa malutkie misie”, „Mały miś - do lasu…”, „Miś z laleczką…”