"|Jestem malutki ludzik z plasteliny. Dlatego na imię mi Plastuś. Mam śliczne mieszkanie: oddzielny drewniany pokoik. Obok mnie, w drugim pokoju, mieszka tłuściutka, biała guma. Ta guma nazywa się myszka. A zaraz koło gumki mieszkają cztery błyszczące, ostre stalówki. A z drugiej strony, w długim korytarzu, mieszka pióro, ołówek i scyzoryk. Z początku nie wiedziałem jak się nasz dom nazywa. Teraz już wiem: piórnik".
Temat dnia: Dzień postaci z bajek - w dowolnych strojach
Przebieg dnia:
- Prezentacja strojów – wyszczególnianie i opisywanie poszczególnych części garderoby.
- Prezentacja postaci – Co wiem o sobie? /opowiadanie, wiersz, piosenka/
- Przygotowanie piosenki o sobie.
- Zabawa muzyczna z kotylionami – szukam partnera do tańca. /karton – losowanie z zamkniętymi oczyma elem. samoprzylepnych/
- Zorganizowanie kącika czytelniczego – gromadzenie pozycji literatury dziecięcej z różnymi bajkami.
- Cykliczne, codzienne słuchanie opowiadań za zbioru M. Kownackiej „Plastusiowy pamiętnik” i czytanie ze zbioru „Nasze Przedszkole”
- Praca plastyczna Plastuś i ja - zbiorowa, małe zespoły dziecięce
- Zabawy taneczne w sali Plastusia i wspólnie z grupą Krasnala Hałabały.
Cele:
- rozbudzanie zainteresowania literaturą dziecięcą,
- poznanie różnych postaci z bajek – dzielenie się z grupą wiedzą na ich temat poprzez zaprezentowanie charakterystyki postaci /opowiadanie , wiersz, piosenka/,
- rozwijanie mowy czynnej i biernej,
- przezwyciężanie nieśmiałości podczas wystąpień na tle grupy,
- integracja grupy poprzez wspólne zabawy muzyczne,
- doskonalenie umiejętności współpracy w małych zespołach,
Metody: oparta na słowie, na działaniu i na oglądzie
Środki dydaktyczne:
- stroje,
- kotyliony,
- książki,
- płyty CD, USB