ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE
1. Poznanie pojęcia natury, kształtowanie w sobie szacunku dla przyrody.
2. Zapoznanie ze sposobami ochrony środowiska: oszczędność wody, recykling, ochrona gatunków zagrożonych (zwierzęta, rośliny).
3. Ukazanie zmian jakie zaszły w przyrodzie w związku z działalnością człowieka.
4. Uświadomienie dzieciom znaczenia i konieczności spożywania owoców, warzyw i soków bogatych w sole mineralne.
5. Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasady spożywania w ciągu dnia 5 porcji owoców, warzyw i soków.
6. Poznanie korzyści wynikających ze spożywania drugiego śniadania bogatego w produkty zbożowe, owoce, warzywa i soki.
7. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną np: dłuższe dni, wyższa temperatura, powracające pierwsze ptaki (skowronek, szpak), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy).
8. Poznanie zwiastunów wiosny np: kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawianie się pąków na drzewach i krzewach.
9. Zabawy z kolejnymi literami w, g, z
10. Doskonalenie sprawności w układaniu (z rozsypanki) i odczytywaniu wyrazów.
11. Zapoznanie z obrazem graficznym 10.
12. Kształcenie umiejętności rozwiązywania zadań matematycznych typu 2+3=5, 5-3=2
13. Kształtowanie pojęć matematycznych poprzez wspólne układanie gry matematycznej
14. Prowadzenie przez określony czas kalendarza pogody.
15. Przyswajanie umiejętności odczytywania temperatury na termometrze.
16. Rozwijanie inicjatywy i inwencji w spontanicznej twórczości plastycznej i dramowej.
17. Kształcenie sprawności i wytrwałości w pracy (elementy literopodobne, ćwiczenia plastyczne).
18. Rozwijanie umiejętności wokalnych poprzez śpiewanie piosenek.
19. Stwarzanie sytuacji sprzyjających rozwijaniu ekspresji ruchowej.
Wiersz ,,Zielone serce".
1.Na skwerku rosło małe drzewko
szeroko, rozłożyście.
Srebrzystą miało korę
Zielone i srebrne liście.
2.Słuchali chętnie ludzie
przechodząc koło drzewa
jak wietrzyk wśród gałązek
wesoło piosenki śpiewa.
3.Lecz przyszedł mały urwis
ukradkiem wyjął nożyk,
bo chciał wyskrobać napis
w srebrzystej, cienkiej korze.
4. Wycinał powolutku
literę po literce,
nie wiedział, że pod korą
zielone płacze serce.
Wiersz ,,Ochrona środowiska"- Elżbieta Burakowska
Słyszałem takie słowa
ochrona środowiska.
To jakaś sprawa nowa, co to znaczy?
Powiedz:
Jak by ci to wytłumaczyć?
Gdy w lesie nie rzucasz śmieci
i nie krzyczysz, strasząc zwierzęta,
gdy zimą ptaki dokarmiać pamiętasz,
gdy prowadzisz przez ulicę młodsze dzieci
kiedy okno otwierasz na noc,
po dobranocce mówisz ,,dobranoc"
nie marudząc do północy.
Kiedy sam się co dzień kąpiesz,
a na półce z zabawkami często ścierasz kurze.
Wiersz ,,Witaminki"
Marchew, jabłko albo gruszki
dzięki nim są szybkie nóżki!
Więc do kuchni szybko siup
i warzywa chrup, chrup, chrup!
Śliwki szpinak lub malinki
to energia dla rodzinki!
Dziel się z bratem lub zjedz sam
i zajadaj mniam, mniam, mniam!
Pomidorek na kanapce
lub rzodkiewka jest w sałatce
Umyjemy, obierzemy
do obiadu sobie zjemy!
Mamy w rączkach już ten fach
pokroimy ciach, ciach, ciach!
A na deser? Pyszny sok!
Tak się je przez cały rok!
Wiersz ,, W marcu jak w garncu"
W marcu jak w garncu- to prawda jest
Raz sypie śnieżek, raz pada deszcz
Zmoknięty bałwan samotnie stał.
Mały skowronek na miotle siadł.
Tuż przed bałwanem, gdzie biały śnieg,
Kwiatek przebiśnieg pojawił się.
Słońce zza chmurek wyjrzało wnet
i rozświetliło marcowy dzień.