Przedszkole nr 1 "Bajkowy Zamek" w Poznaniu

60-161 Poznań ul. Jawornicka 17

tel. 618 670 914

p1@poznan.interklasa.pl

MARZEC

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawczeł

                                      Kapryśny marzec

  • Słuchanie fragmentu wiersza  M. Terlikowskiej Przedwiośnie.
  • Zapoznanie z charakterystycznymi oznakami przedwiośnia.
  •  Kształtowanie pozytywnej motywacji do zabaw i zajęć ruchowych na świeżym powietrzu.
  • Ćwiczenia słuchu fonematycznego: nazywanie obrazków; wymawianie ich nazw z podziałem na sylaby, z jednoczesnym klaskaniem lub tupaniem.
  • Zabawy do piosenki Chodź, wiosenko - rozwijanie umiejętności wokalnych - wdrażanie do prawidłowej reakcji na zmiany tempa muzyki.
  • Wykonanie pracy plastycznej Wiosenne kwiaty - poszerzanie doświadczeń plastycznych.
  • Zabawa matematyczna Cztery sople, a z sopli - krople - doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie czterech, nauka wiersza.
  • Szukanie wiosennych kwiatów  w ogrodzie przedszkolnym i podczas spaceru.
  • 07.08.2014r.  -  zabawy i zajęcia z dziećmi w ramach projektu „Książka dla malucha” przeprowadzone przez uczennice Gimnazjum Nr 58

 

Domowy zwierzyniec

  • Poznawanie  i utrwalenie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu; karmienia ich, wychodzenia na spacer, zasady higieny zwierząt i domowników.
  • Poznajemy kocie zwyczaje na podstawie wiersza T. Bembenika Kot i pies.
  • Poznawanie i docenianie znaczenia pracy weterynarza.
  • Wykonanie pracy plastycznej Moje ulubione zwierzątko − nabywanie umiejętności posługiwania się nożyczkami
  • Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej - układanie obrazka pociętego na części.
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania  - przyporządkowanie obrazka zwierzęcia do obrazka pożywienia, które ono lubi.
  • Zabawy rozwijające  umiejętność reagowania na sygnały słowne i orientację w przestrzeni.
  • Zabawy z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych przy piosence Chodź, wiosenko. Rozpoznawanie ich i nazywanie.

  Witaj, wiosno! 

  • Słuchanie fragmentu wiersza D. Dembińskiej Wiosna przyszła niespodzianie.
  • Poznanie ptaków powracających do nas wiosną.
  • Zabawa rozwijająca percepcję słuchową i aparat artykulacyjny Co słychać wiosną?
  • Wykonanie pracy plastycznej Bocian.
  • Zabawa inscenizowana  Liczymy żabki - doskonalenie umiejętności przeliczania.
  • Słuchanie muzyki poważnej - utworu Cztery pory roku. Wiosna - rozwijanie wrażliwości słuchowej poprzez słuchanie muzyki poważnej z wykorzystaniem metody aktywnego słuchania muzyki wg. Batii Strauss.
  • Założenie uprawy fasoli, pietruszki i cebuli. Oglądanie cebuli, pietruszki i nasion fasoli. Porównywanie wielkości, kształtu, koloru. Wsypywanie ziemi do doniczek. Sadzenie warzyw. Poznawanie czynników niezbędnych do prawidłowego rozwoju roślin
  • 19.03.2014r. – Przedstawienie teatralne pt.: „Kukła z wiejskiego podwórka” – Teatr pod Orzełkiem”
  • 20.03.2014r. – koncert muzyczny pt.: „Klezmer, kto to taki" - Klub Małego Muzyka
  • 21.03.2014r. – Powitanie Wiosny – Kolorowy Zielony Dzień – zabawy, spacer do parku w celu poszukiwania Wiosny i przemarsz przez osiedle

 Przedszkolak poznaje wiosnę

  •   Poznajemy wiosenne zapachy - słuchanie wiersza M. Golc Pachnąca wiosna, wykorzystanie zmysłu węchu do poznawania środowiska przyrodniczego. Wzbogacenie kącika przyrody o wiosenne kwiaty.
  • Rozwijanie wrażliwości słuchowej Zabawa z wykorzystaniem chusty animacyjnej Wysoko - nisko - reagowanie na sygnały: trójkąta  i bębenka. Poznajemy dźwięki - wysokie i niskie.
  • Wykonanie pracy plastycznej Krokus rozwijanie sprawności manualnej.
  • Zabawa matematyczna Układamy bukiety. rozwijanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy
  •  Prowadzenie obserwacji przyrodniczych w kąciku przyrody.
  • Zabawa dydaktyczna Zgadnij, co jesz?  Poznawanie za pomocą zmysłu smaku różnych produktów, prawidłowe nazywanie smaków: gorzki, słony, kwaśny.
  •  Przygotowanie kanapek. kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych.
  • Spacer wokół przedszkola – obserwacje  przyrodnicze.

 

  Wiersz M. Golc „Cztery sopelki”

 Cztery sopelki z dachu zwisały,

w marcowym słonku się roztapiały.

Jedna za drugą krople kapały,

sopelki z lodu wciąż się zmniejszały.

 Z pierwszego sopla kropelka mała

 w dziurawym rondlu się zatrzymała.

 Z drugiego sopla dwie krople małe

Mruczka po nosku połaskotały.

 Z sopla trzeciego trzy krople spadły

na ptaszki, ktore właśnie coś jadły.

 Cztery kropelki z sopla czwartego

wpadły w kałużę − miły kolego.

 I wciąż kapała z sopelków woda.

Było ich cztery… Już nie ma…

Szkoda.

  

Piosenka „Wyjrzał krecik”

 

I. Wyjrzał krecik z norki,

 usłyszał o wiośnie,

 kopie nowe kopce,

 pracuje radośnie.

 Raz i dwa, raz i dwa,

 raz i dwa.

 

II. Ze snu zimowego

 żabka się zbudziła,

 gdy pierwsze promyki

 słońca zobaczyła.

 Skiku, skik, skiku, skik,

 skiku, skik.

  

III. Skończyła się zima,

 nie będzie już chłodu,

 zbudziły się pszczołki

 i szukają miodu.

 Bzy, bzy, bzy, bzy, bzy, bzy,

 bzy, bzy, bzy.

  

IV. Dowiedział się ślimak,

 że wiosna już prawie,

 wystawił swe rogi

 i pełza po trawie.

 Raz i dwa, raz i dwa,

 raz i dwa.

 

NA GÓRĘ