Zamierzenia dydaktyczno – wychowawczeł
Kapryśny marzec
- Słuchanie fragmentu wiersza M. Terlikowskiej Przedwiośnie.
- Zapoznanie z charakterystycznymi oznakami przedwiośnia.
- Kształtowanie pozytywnej motywacji do zabaw i zajęć ruchowych na świeżym powietrzu.
- Ćwiczenia słuchu fonematycznego: nazywanie obrazków; wymawianie ich nazw z podziałem na sylaby, z jednoczesnym klaskaniem lub tupaniem.
- Zabawy do piosenki Chodź, wiosenko - rozwijanie umiejętności wokalnych - wdrażanie do prawidłowej reakcji na zmiany tempa muzyki.
- Wykonanie pracy plastycznej Wiosenne kwiaty - poszerzanie doświadczeń plastycznych.
- Zabawa matematyczna Cztery sople, a z sopli - krople - doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie czterech, nauka wiersza.
- Szukanie wiosennych kwiatów w ogrodzie przedszkolnym i podczas spaceru.
-
07.08.2014r. - zabawy i zajęcia z dziećmi w ramach projektu „Książka dla malucha” przeprowadzone przez uczennice Gimnazjum Nr 58
Domowy zwierzyniec
- Poznawanie i utrwalenie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu; karmienia ich, wychodzenia na spacer, zasady higieny zwierząt i domowników.
- Poznajemy kocie zwyczaje na podstawie wiersza T. Bembenika Kot i pies.
- Poznawanie i docenianie znaczenia pracy weterynarza.
- Wykonanie pracy plastycznej Moje ulubione zwierzątko − nabywanie umiejętności posługiwania się nożyczkami
- Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej - układanie obrazka pociętego na części.
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania - przyporządkowanie obrazka zwierzęcia do obrazka pożywienia, które ono lubi.
- Zabawy rozwijające umiejętność reagowania na sygnały słowne i orientację w przestrzeni.
- Zabawy z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych przy piosence Chodź, wiosenko. Rozpoznawanie ich i nazywanie.
Witaj, wiosno!
- Słuchanie fragmentu wiersza D. Dembińskiej Wiosna przyszła niespodzianie.
- Poznanie ptaków powracających do nas wiosną.
- Zabawa rozwijająca percepcję słuchową i aparat artykulacyjny Co słychać wiosną?
- Wykonanie pracy plastycznej Bocian.
- Zabawa inscenizowana Liczymy żabki - doskonalenie umiejętności przeliczania.
- Słuchanie muzyki poważnej - utworu Cztery pory roku. Wiosna - rozwijanie wrażliwości słuchowej poprzez słuchanie muzyki poważnej z wykorzystaniem metody aktywnego słuchania muzyki wg. Batii Strauss.
- Założenie uprawy fasoli, pietruszki i cebuli. Oglądanie cebuli, pietruszki i nasion fasoli. Porównywanie wielkości, kształtu, koloru. Wsypywanie ziemi do doniczek. Sadzenie warzyw. Poznawanie czynników niezbędnych do prawidłowego rozwoju roślin
- 19.03.2014r. – Przedstawienie teatralne pt.: „Kukła z wiejskiego podwórka” – Teatr pod Orzełkiem”
- 20.03.2014r. – koncert muzyczny pt.: „Klezmer, kto to taki" - Klub Małego Muzyka
- 21.03.2014r. – Powitanie Wiosny – Kolorowy Zielony Dzień – zabawy, spacer do parku w celu poszukiwania Wiosny i przemarsz przez osiedle
Przedszkolak poznaje wiosnę
- Poznajemy wiosenne zapachy - słuchanie wiersza M. Golc Pachnąca wiosna, wykorzystanie zmysłu węchu do poznawania środowiska przyrodniczego. Wzbogacenie kącika przyrody o wiosenne kwiaty.
- Rozwijanie wrażliwości słuchowej Zabawa z wykorzystaniem chusty animacyjnej Wysoko - nisko - reagowanie na sygnały: trójkąta i bębenka. Poznajemy dźwięki - wysokie i niskie.
- Wykonanie pracy plastycznej Krokus rozwijanie sprawności manualnej.
- Zabawa matematyczna Układamy bukiety. rozwijanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy
- Prowadzenie obserwacji przyrodniczych w kąciku przyrody.
- Zabawa dydaktyczna Zgadnij, co jesz? Poznawanie za pomocą zmysłu smaku różnych produktów, prawidłowe nazywanie smaków: gorzki, słony, kwaśny.
- Przygotowanie kanapek. kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych.
- Spacer wokół przedszkola – obserwacje przyrodnicze.
Wiersz M. Golc „Cztery sopelki”
Cztery sopelki z dachu zwisały,
w marcowym słonku się roztapiały.
Jedna za drugą krople kapały,
sopelki z lodu wciąż się zmniejszały.
Z pierwszego sopla kropelka mała
w dziurawym rondlu się zatrzymała.
Z drugiego sopla dwie krople małe
Mruczka po nosku połaskotały.
Z sopla trzeciego trzy krople spadły
na ptaszki, ktore właśnie coś jadły.
Cztery kropelki z sopla czwartego
wpadły w kałużę − miły kolego.
I wciąż kapała z sopelków woda.
Było ich cztery… Już nie ma…
Szkoda.
Piosenka „Wyjrzał krecik”
I. Wyjrzał krecik z norki,
usłyszał o wiośnie,
kopie nowe kopce,
pracuje radośnie.
Raz i dwa, raz i dwa,
raz i dwa.
II. Ze snu zimowego
żabka się zbudziła,
gdy pierwsze promyki
słońca zobaczyła.
Skiku, skik, skiku, skik,
skiku, skik.
III. Skończyła się zima,
nie będzie już chłodu,
zbudziły się pszczołki
i szukają miodu.
Bzy, bzy, bzy, bzy, bzy, bzy,
bzy, bzy, bzy.
IV. Dowiedział się ślimak,
że wiosna już prawie,
wystawił swe rogi
i pełza po trawie.
Raz i dwa, raz i dwa,
raz i dwa.