RAMOWY ROZKŁAD DNIA
GODZINA
|
AKTYWNOŚĆ
|
600 – 800 | Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Gry i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci lub inspirowane przez nauczycielkę – indywidualne i grupowe. Działania wspierające indywidualny rozwój dziecka. Tworzenie warunków wspierających swobodną zabawę w poczuciu bezpieczeństwa |
800 – 830 |
Poranne zestawy zabaw ruchowych i rytmicznych, ćwiczenia oddechowe, zabawy integrujące, zabiegi higieniczne. |
830 – 845 |
Pierwsze śniadanie |
830 – 845 |
Pierwsze śniadanie – realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
|
845 – 900 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe – mycie rąk, zębów, załatwianie potrzeb fizjologicznych. |
900 – 1115 |
Zajęcia programowe uwzględniające różnorodne formy aktywności dzieci. Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia kierowane z całą grupą. Rozwiązywanie zadań i problemów w obszarach treściowych określonych tematami kompleksowymi z uwzględnieniem zadań wynikających z Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego, obowiązującego programu, Koncepcji Pracy Przedszkola, rocznego planu pracy i harmonogramu imprez i uroczystości. Zabawy spontaniczne dzieci z wykorzystaniem kącików zainteresowań. Ruch na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki. |
1115 – 1145 |
Drugie śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku i kulturalnego zachowania się przy stole. |
1145 – 1300 |
Grupy młodsze – Odpoczynek z przytulanką – urozmaicony słuchaniem bajek, muzyką relaksacyjną lub piosenkami z fonoteki przedszkolnej. Grupy starsze – Zabawy relaksujące i wyciszające. Zajęcia tematyczne utrwalające wiadomości zdobyte na zajęciach dydaktycznych. Zabawy dydaktyczne, zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym, uwzględniająca indywidualizację pracy z dziećmi. |
1300 – 1330 |
Przygotowanie do obiadu – doskonalenie czynności higienicznych i samoobsługowych. Czynności organizacyjno – porządkowe z udziałem dyżurnych.
|
1330 – 1400 |
Obiad – celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami i kulturalnego zachowania się przy stole. |
1400 – 1700 |
Rozchodzenie się dzieci.
Ćwiczenia utrwalające zdobyte wiadomości i umiejętności. Zabawy swobodne, kierowane, inspirowane, spontaniczne w kącikach zainteresowań (indywidualne lub grupowe). Praca indywidualna z wychowankami. Udział dzieci w prostych pracach porządkowych, zagospodarowywanie kącików, pomoc w dekorowaniu sali własnymi wytworami. Zabawy na świeżym powietrzu.
|