Przedszkole nr 1 "Bajkowy Zamek" w Poznaniu

60-161 Poznań ul. Jawornicka 17

tel. 618 670 914

p1@poznan.interklasa.pl

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

GODZINA
AKTYWNOŚĆ
600 – 800 Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Gry i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci lub inspirowane przez nauczycielkę – indywidualne i grupowe. Działania wspierające indywidualny rozwój dziecka. Tworzenie warunków wspierających swobodną zabawę w poczuciu bezpieczeństwa
 

800 – 830 

 

Poranne zestawy zabaw ruchowych i rytmicznych, ćwiczenia oddechowe, zabawy integrujące, zabiegi higieniczne.

 

830 – 845 

 

Pierwsze śniadanie

 830 – 845  

 

Pierwsze śniadanie – realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie.

 

 845 – 900

Czynności higieniczne i samoobsługowe – mycie rąk, zębów, załatwianie potrzeb fizjologicznych.

 

900 – 1115

 Zajęcia programowe uwzględniające różnorodne formy aktywności dzieci. Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia kierowane z całą grupą. Rozwiązywanie zadań i problemów w obszarach treściowych określonych tematami kompleksowymi z uwzględnieniem zadań wynikających z Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego, obowiązującego programu, Koncepcji Pracy Przedszkola, rocznego planu pracy i harmonogramu imprez i uroczystości.  Zabawy spontaniczne dzieci z wykorzystaniem kącików zainteresowań. Ruch na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki.
 

1115 – 1145

 Drugie śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku i kulturalnego zachowania się przy stole.
 1145 – 1300

Grupy młodsze  – Odpoczynek z przytulanką – urozmaicony słuchaniem bajek, muzyką relaksacyjną  lub piosenkami z fonoteki przedszkolnej.

Grupy starsze  – Zabawy relaksujące i wyciszające. Zajęcia  tematyczne utrwalające wiadomości zdobyte na zajęciach dydaktycznych. Zabawy dydaktyczne, zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie.  Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym, uwzględniająca indywidualizację pracy z dziećmi.

 

 

1300 – 1330

 

 

Przygotowanie do obiadu – doskonalenie czynności higienicznych       i samoobsługowych. Czynności organizacyjno – porządkowe z udziałem dyżurnych.

 

 

1330 – 1400

Obiad – celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami i kulturalnego zachowania się przy stole.
 

1400 – 1700

Rozchodzenie się  dzieci.

 

Ćwiczenia utrwalające zdobyte wiadomości i umiejętności. Zabawy swobodne, kierowane, inspirowane, spontaniczne w kącikach zainteresowań (indywidualne lub grupowe). Praca indywidualna z wychowankami. Udział dzieci w prostych pracach porządkowych, zagospodarowywanie kącików, pomoc  w dekorowaniu sali własnymi wytworami. Zabawy na świeżym powietrzu.

 

 

 

NA GÓRĘ