Przedszkole nr 1 "Bajkowy Zamek" w Poznaniu

60-161 Poznań ul. Jawornicka 17

tel. 618 670 914

p1@poznan.interklasa.pl

KWIECIEŃ

W wiejskiej zagrodzie

  • Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt zamieszkujących gospodarstwo wiejskie.
  • Ćwiczenia klasyfikacyjne Do pary.
  • Zabawy do piosenki Kogut - rozwijanie umiejętności wokalnych, tworzenie instrumentacji do piosenki.
  • Poznanie „mieszkań”  zwierząt z wiejskiego podwórka, posługiwanie się ich nazwami.
  • Zabawy manipulacyjne– budowanie zagrody dla zwierząt z różnego rodzaju klocków, utrwalenie nazw zwierząt oraz ich domów.
  • Poznawanie korzyści płynących z hodowli zwierząt.
  • Poznanie znaczenia konieczności picia mleka 

 Dnia 2 kwietnia w ramach Międzynarodowego  Dnia Książki dla Dzieci odwiedzimy Bibliotekę Raczyńskich - Filię nr 56 na ulicy Galileusza 8.

  • W ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom”  w naszym przedszkolu  4 kwietnia zagości  p. Marcin Urbaś rekordzista Polski i mistrz Europy w biegu na 200 m, który przeczyta dzieciom bajki.

 Mieszkańcy ZOO

  • Poznanie wyglądu zwierząt egzotycznych.
  • Określanie,czym różnią się zwierzęta egzotyczne - słuchanie fragmentów wiersza C. P. Tarkowskiego Moda na sawannie. Dostrzeganie różnic w kolorach i wyglądzie zwierząt egzotycznych.
  • Oglądanie albumów ze zdjęciami zwierząt egzotycznych − swobodne wypowiedzi dzieci na temat ich wyglądu,  poznawanie ciekawostek dotyczących zwierząt zamieszkujących zoo.
  • Wiersz M. Golc Trzy słonie - nabywanie umiejętności poprawnego stosowania słów: najmniejszy, największy
  • Zabawy przy piosence Umba, umba, umba  - wyrażanie muzyki ruchem.
  • Zabawa plastyczna Małpka - rozwijanie umiejętności składania i zaginania papieru.
  • Wykonanie makiety Zwierzęta w zoo
  • Zabawa na podstawie wiersza B. Kołodziejskiego Zoo - doskonalenie umiejętności ruchowych.
  •  7 kwietnia  w ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom”  rodzice  Wiktorii Pięty przeczytają nam bajki o zwierzętach egzotycznych i nie tylko.
  • 10 kwietnia odbędzie się  muzyczne spotkanie z Klubem Małego Muzyka pt: „Na tropie indiańskich dźwięków”
  • 11 kwietnia rodzice  Wiktorii Pięty zapoznają nas z procesem powstania książki.

 Wielkanocne tradycje   

  • Słuchanie opowiadania A. Galicy Bajeczka wielkanocna zachęcanie dzieci do wypowiedzi na temat świątecznych przygotowań w ich domach.
  • Zapoznanie z tradycją składania świątecznych życzeń w różnej formie, np. wysyłania ich na kartkach rodzinie i bliskim.
    • Oglądanie palemek wielkanocnych. Określanie ich kolorystyki, materiału, z którego zostały zrobione.

    • Zabawy matematyczne Gdzie jesteś, baranku? Prawidłowe posługiwanie się określeniami: na, obok, przed, w.

    • Rozmowa na temat zwyczaju ozdabiania jajek, inspirowana wierszem D. Gellner Wydmuszki.

    • Nauka piosenki Cukrowy baranek.

    • Wykonanie pracy plastycznej Baranek- rozwijanie sprawności manualnej.
      • Śmigus-dyngus -  przybliżenie tradycji związanej z poniedziałkiem wielkanocnym.

      • Dekorowaniesali symbolami związanymi ze świętami wielkanocnymi.

      • Zabawy tematyczne, zgodne z zainteresowaniami dzieci - doskonalenie umiejętności interpersonalnych.

      • Swobodne zabawy w kącikach zainteresowań - zgodne korzystanie ze wspólnych zabawek, przestrzeganie Kodeksu Grupowego.

  •  16 kwietnia -  wyjazd  do Teatru Muzycznego na spektakl operowy pt.: „Myszki i wojna, czyli o dzielnym Albercie i żółtym serze” Dawida Chesky. Jest to wydarzenie towarzyszące 18 Wielkanocnemu Festiwalowi  Ludwiga van Beethovena
  •  17 kwietnia  - zjemy Wielkanocne Śniadanie, obejrzymy spektakl teatralny Teatru Art Re pt. :” Wiosna Kubusia Puszatka”, poszukamy upominków od Wielkanocnego Zajączka.

Dbamy o higienę

  • Słuchanie opowiadania G. Kasdepke  Czyste ubranie, z wykorzystaniem ilustracji - kształtowanie nawyku dbania o higienę osobistą.
  • Przypomnienie zasad i sposobu prawidłowego mycia rąk: namydlanie rąk, dokładne mycie, spłukiwanie i osuszanie.
  • Rozpoznawanie  i nazywanie przyborów służących do utrzymania czystości.
  • Nabywanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę.
  • Posługiwanie się liczbami w aspekcie porządkowym
  • Ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej: określanie, czym różnią się dwa obrazki.
  • Podkreślanie znaczenia zawodu lekarza dla naszego zdrowia.
  • Uświadomienie konieczności zwalczania chorób, poznanie sposobów w jaki sposób należy chronić się przed chorobami.
  • Wizyta pracownika przychodni lekarskiej w przedszkolu

 22 kwietnia -obchody Międzynarodowego Dnia Ziemi.

 28 kwietnia - międzygrupowy przegląd taneczny z okazji Międzynarodowego Dnia Tańca,

 

Piosenka    „Cukrowy baranek” E. Szelburg – Zarembina

Cukrowy baranek
Ma złociste różki.
Pilnuje pisanek
na łące z rzeżuszki.
A gdy nikt nie patrzy,
chorągiewką buja
i cichutko meczy
święte „Alleluja”…

Wierszyk      „Na wielkanocnym stole” Hanna Łochocka

Na tym stole wielkanocnym
jest tak kolorowo.
Idą święta więc życzymy -
żyj czekoladowo.

Bazie srebrne są jak deszczyk.
Cukrowy baranek,
niech słoneczny was powita
w wielkanocny ranek.

Wkrótce święta wielkanocne,
my się już cieszymy,
wesołego alleluja
wszystkim dziś życzymy.

NA GÓRĘ