W wiejskiej zagrodzie
- Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt zamieszkujących gospodarstwo wiejskie.
- Ćwiczenia klasyfikacyjne Do pary.
- Zabawy do piosenki Kogut - rozwijanie umiejętności wokalnych, tworzenie instrumentacji do piosenki.
- Poznanie „mieszkań” zwierząt z wiejskiego podwórka, posługiwanie się ich nazwami.
- Zabawy manipulacyjne– budowanie zagrody dla zwierząt z różnego rodzaju klocków, utrwalenie nazw zwierząt oraz ich domów.
- Poznawanie korzyści płynących z hodowli zwierząt.
- Poznanie znaczenia konieczności picia mleka
Dnia 2 kwietnia w ramach Międzynarodowego Dnia Książki dla Dzieci odwiedzimy Bibliotekę Raczyńskich - Filię nr 56 na ulicy Galileusza 8.
- W ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom” w naszym przedszkolu 4 kwietnia zagości p. Marcin Urbaś rekordzista Polski i mistrz Europy w biegu na 200 m, który przeczyta dzieciom bajki.
Mieszkańcy ZOO
- Poznanie wyglądu zwierząt egzotycznych.
- Określanie,czym różnią się zwierzęta egzotyczne - słuchanie fragmentów wiersza C. P. Tarkowskiego Moda na sawannie. Dostrzeganie różnic w kolorach i wyglądzie zwierząt egzotycznych.
- Oglądanie albumów ze zdjęciami zwierząt egzotycznych − swobodne wypowiedzi dzieci na temat ich wyglądu, poznawanie ciekawostek dotyczących zwierząt zamieszkujących zoo.
- Wiersz M. Golc Trzy słonie - nabywanie umiejętności poprawnego stosowania słów: najmniejszy, największy
- Zabawy przy piosence Umba, umba, umba - wyrażanie muzyki ruchem.
- Zabawa plastyczna Małpka - rozwijanie umiejętności składania i zaginania papieru.
- Wykonanie makiety Zwierzęta w zoo
- Zabawa na podstawie wiersza B. Kołodziejskiego Zoo - doskonalenie umiejętności ruchowych.
- 7 kwietnia w ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom” rodzice Wiktorii Pięty przeczytają nam bajki o zwierzętach egzotycznych i nie tylko.
- 10 kwietnia odbędzie się muzyczne spotkanie z Klubem Małego Muzyka pt: „Na tropie indiańskich dźwięków”
- 11 kwietnia rodzice Wiktorii Pięty zapoznają nas z procesem powstania książki.
Wielkanocne tradycje
- Słuchanie opowiadania A. Galicy Bajeczka wielkanocna zachęcanie dzieci do wypowiedzi na temat świątecznych przygotowań w ich domach.
- Zapoznanie z tradycją składania świątecznych życzeń w różnej formie, np. wysyłania ich na kartkach rodzinie i bliskim.
-
Oglądanie palemek wielkanocnych. Określanie ich kolorystyki, materiału, z którego zostały zrobione.
-
Zabawy matematyczne Gdzie jesteś, baranku? Prawidłowe posługiwanie się określeniami: na, obok, przed, w.
-
Rozmowa na temat zwyczaju ozdabiania jajek, inspirowana wierszem D. Gellner Wydmuszki.
-
Nauka piosenki Cukrowy baranek.
- Wykonanie pracy plastycznej Baranek- rozwijanie sprawności manualnej.
-
Śmigus-dyngus - przybliżenie tradycji związanej z poniedziałkiem wielkanocnym.
-
Dekorowaniesali symbolami związanymi ze świętami wielkanocnymi.
-
Zabawy tematyczne, zgodne z zainteresowaniami dzieci - doskonalenie umiejętności interpersonalnych.
-
Swobodne zabawy w kącikach zainteresowań - zgodne korzystanie ze wspólnych zabawek, przestrzeganie Kodeksu Grupowego.
-
-
- 16 kwietnia - wyjazd do Teatru Muzycznego na spektakl operowy pt.: „Myszki i wojna, czyli o dzielnym Albercie i żółtym serze” Dawida Chesky. Jest to wydarzenie towarzyszące 18 Wielkanocnemu Festiwalowi Ludwiga van Beethovena
- 17 kwietnia - zjemy Wielkanocne Śniadanie, obejrzymy spektakl teatralny Teatru Art Re pt. :” Wiosna Kubusia Puszatka”, poszukamy upominków od Wielkanocnego Zajączka.
Dbamy o higienę
- Słuchanie opowiadania G. Kasdepke Czyste ubranie, z wykorzystaniem ilustracji - kształtowanie nawyku dbania o higienę osobistą.
- Przypomnienie zasad i sposobu prawidłowego mycia rąk: namydlanie rąk, dokładne mycie, spłukiwanie i osuszanie.
- Rozpoznawanie i nazywanie przyborów służących do utrzymania czystości.
- Nabywanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę.
- Posługiwanie się liczbami w aspekcie porządkowym
- Ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej: określanie, czym różnią się dwa obrazki.
- Podkreślanie znaczenia zawodu lekarza dla naszego zdrowia.
- Uświadomienie konieczności zwalczania chorób, poznanie sposobów w jaki sposób należy chronić się przed chorobami.
- Wizyta pracownika przychodni lekarskiej w przedszkolu
22 kwietnia -obchody Międzynarodowego Dnia Ziemi.
28 kwietnia - międzygrupowy przegląd taneczny z okazji Międzynarodowego Dnia Tańca,
Piosenka „Cukrowy baranek” E. Szelburg – Zarembina
Cukrowy baranek
Ma złociste różki.
Pilnuje pisanek
na łące z rzeżuszki.
A gdy nikt nie patrzy,
chorągiewką buja
i cichutko meczy
święte „Alleluja”…
Wierszyk „Na wielkanocnym stole” Hanna Łochocka
Na tym stole wielkanocnym
jest tak kolorowo.
Idą święta więc życzymy -
żyj czekoladowo.
Bazie srebrne są jak deszczyk.
Cukrowy baranek,
niech słoneczny was powita
w wielkanocny ranek.
Wkrótce święta wielkanocne,
my się już cieszymy,
wesołego alleluja
wszystkim dziś życzymy.